sayang kamu!

Monday, 28 November 2011

Diy bunga dip rose

Assalamualaikum and anyeong…btl ke eja ni?hahahah..

Hari tu entry sy ade ckp sy nk buat tutorial bynga dip kn..skrg ms nye.tp xla tutorial sgt..setakat tunjuk barng je..bile da buat kusyuk sgt..smpi xingt nk snap pic smpi la hbs buat..hhehehe.

First sekali kene sediakan bahan2 mentahnye..


 


Ini adalah 2 jenis pencelup dip..Qdip and glass USA.

Kalau pakai y USA, sgt wangi..1 rumah boleh bau..harge utuk satu botol dlm RM14.90..

Dapat diskaun kalau beli byk..kurang 50 sen pun jadila..


 


Ini adalah strengthener,berus dan thinner.

Kegunaan thinner adalah untuk mencairkn Qdip..kalau pekat nt sush nt celup.

Strengthener plak untuk menguatkn lg kuntuman bunga..


Bahan seterunye adalah lidi..dawai no 26 dan dawai bunga,selotep bunga dan acuan bunga dip..

Sume ini boleh dibeli di kedai bunga reben jalan TAR.


Reben sebagai penyeri bunga..

Dan inilah hasilnye..

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-




 

Boleh la menjadi penyeri di kiri dan kanan pelamin sebagai bunga pahar

Selamat mencuba..ade sesiape yang nk request tempahan..hahaha =D

3 comments:

  1. confirm saya tak tahu buat. wwuwuwu

    ReplyDelete
  2. sama dengan dhiera! kompem tak tahu buat. haha

    ReplyDelete
  3. sebenarnya sng buatnyer..ada tutorial nk bt..dulu sy ingatkan susah..upernyer celup2 jerk..tapi kalau bt mcm bee nih...xlaratla makcik nak oi

    ReplyDelete

About Me

My photo
Melaka, Malaysia
Assalamualaikum..hello everyone. I'm Lynn..a girl who wanted to start her new life with someone very very very special. This blog is for her journey to be a bride and wanted to share her love, happiness, sadness and all the feeling to prepare for the Big Day.InsyaAllah dengan ketentuan Yang Maha Esa.. jehelynn..

^.^ tabung kawen..sila la tekan saye ^.^